Disney+

[ Treść artykułu jest chroniona dzięki Plagiashield ]

Jak oglądać {netflix3wiki} na Netflix

Disney+ – amerykańska platforma streamingową na życzenie należąca i podlegająca pod Direct-to-Consumer and International, dywizję The Walt Disney Company. Serwis ten zajmuje się głównie dystrybucją filmów i seriali telewizyjnych wyprodukowanych przez Walt Disney Studios i Walt Disney Television oraz zawiera treści marek należących do firmy: Marvel, National Geographic, Pixar i Star Wars. Na potrzeby platformy produkowane są również oryginalne filmy i seriale dostępne tylko w tym serwisie. Disney+ jest serwisem zorientowanym na rozrywkę rodzinną i nie zawiera treści skierowanej tylko dla widzów dorosłych.

Disney+ zadebiutował 12 października 2019 roku w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Holandii. Pierwszego dnia platforma zanotowała ponad 10 milionów subskrybentów.

W sierpniu 2016 roku, The Walt Disney Company zakupiło 33% udziałów firmy BAMTech, zajmującej się technologią mediów strumieniowych, za 1 miliard dolarów z opcją wykupienia udziałów większościowych w przyszłości. Rok później wykupiono udziały większościowe za 1,58 miliarda, stając się przy tym właścicielem 75% udziałów tej firmy. W tym samym miesiącu poinformowano o uruchomieniu drugiej po ESPN+ platformy streamingowej zawierającej treści wyprodukowanych przez studia filmowe i telewizyjne należące do Disneya, której start zaplanowany został zaraz po wygaśnięciu porozumienia na dystrybuowanie treści z Netflixem pod koniec 2019 roku.

W grudniu 2017 roku, Disney ogłosił zamiar zakupu większościowego majątku 21st Century Fox, z zamiarem poszerzenia portfolio produkcji swojego przyszłego serwisu. Transakcja ta zakończyła się 20 marca 2019 roku.

W marcu 2018 roku Disney przeorganizował strukturę firmy tworząc dywizję Direct-to-Consumer and International pod którą między innymi zaczęły podlegać media strumieniowe.

8 listopada 2018 roku, prezes Disneya, Robert Iger poinformował, że serwis będzie się nazywać Disney+ oraz że planowany jego start jest na koniec 2019 roku. 11 kwietnia 2019 roku ujawniono, że platforma ta wystartuje 12 października tego samego roku w Stanach Zjednoczonych. Zapowiedziano również, że start serwisu w pozostałych krajach świecie zaplanowany został w ciągu dwóch lat od debiutu w USA. Debiut ten uzależniony jest od wygasania umów na dystrybucję lub ich wykupienia dotyczących produkcji Disneya w poszczególnych krajach. W sierpniu 2019 roku, Iger poinformował, że amerykańscy klienci będą mogli wykupić pakiet łączony trzech platform, Disney+, ESPN+ i Hulu.

12 września 2019 roku uruchomiona została w Holandii wersja testowa serwisu. Zakończono ją w momencie oficjalnego startu, 12 listopada.

Disney+ jest dostępne poprzez przeglądarki internetowe na komputerach osobistych, również poprzez aplikację na urządzeniach z systemami Apple, Android i Amazona; urządzeniach Chromecast, Chromebook, Samsung smart TV, LG smart TV, Roku, PlayStation 4, Xbox One.

Platforma pozwala na siedem profili użytkowników przypisanych do jednego konta z możliwością na korzystanie z serwisu na czterech urządzeniach równocześnie, jak i na nieograniczoną liczbę pobrań produkcji dla oglądania ich w trybie offline. Zawartość Disney+ dostępna jest do rozdzielczości 4K Ultra HD w systemach Dolby Vision i HDR10 oraz dźwiękiem w jakości Dolby Atmos. Na stracie platformy, jej treści dostępne są w języku angielskim, hiszpańskim, francuskim oraz duńskim, natomiast produkcje oryginalne mają szerszy dostęp do wersji językowych.

     dostępny

     planowane uruchomienie

     dystrybucja poprzez OSN

12 września 2019 roku uruchomiona została w Holandii wersja testowa serwisu. Disney+ wystartowało 12 listopada 2019 roku w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Holandii. W ciągu najbliższych dwóch lat serwis zadebiutuje w kolejnych krajach na świecie. W drugiej połowie marca 2020 uruchomiony zostanie w Europie zachodniej, między innymi w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii. Serwis miał wystartować wtedy również we Francji, jednak z powodu pandemii koronawirusa jego uruchomienie zostało przesunięte na kwiecień. Z tej samej przyczyny przesunięte zostało uruchomienie platformy w Indiach, początkowo zaplanowane na 29 marca 2020. W Japonii start platformy zaplanowany jest na czerwiec, a w państwach nordyckich, Portugalii i Belgii zadebiutuje on we wrześniu, natomiast w Ameryce Łacińskiej w listopadzie tego samego roku.

W kwietniu 2020 roku poinformowano, że nie planowane jest w najbliższej przyszłości uruchomienie platformy w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, z tego powodu Disney podpisał umowę z płatną siecią OSN na dystrybucję oryginalnych filmów i programów tworzonych dla platformy w tym regionie.

Pierwszego dnia Disney+ zanotowało ponad 10 milionów subskrybentów. Został on dobrze przyjęty wśród konsumentów dzięki przystępnej cenie oraz pokaźnym zasobem produkcji Disneya. Frank Pallotta z CNN przyznał, że „jest ona przepełniona produkcjami, co czyni ją godnym towarzyszem tego typu usług na rynku”. Natomiast Nick Pino z TechRadar uznał, że „jeżeli Disney będzie na bieżąco z nowymi produkcjami, to Disney+ będzie rywalizować prędzej czy później na rynku z Netflixem”.

W dniu uruchomienia Disney+ borykała się z technicznymi trudnościami. Użytkownicy skarżyli się na różne błędy lub brak łączności. Wśród problemów pojawiły się również brak części odcinków niektórych seriali czy zła kolejność epizodów.

W lutym 2020 roku ujawniono, że liczba użytkowników wyniosła 29 milionów, natomiast pięć miesięcy po starcie platformy zanotowanych zostało globalnie 50 milionów subskrybentów. Planem The Walt Disney Company jest osiągnięcie między 60 a 90 milionów do 2024 roku.

Przed starszymi produkcjami studia, takimi jak: Dumbo, Księga dżungli, Mary Poppins i Piotruś Pan pojawiły się ostrzeżenia dotyczące scen pogłębiających kulturowe stereotypy, które mogą zostać uznane za obraźliwe lub niewrażliwe. Wyświetlane jest dodatkowe powiadomienie dla tytułów zawierających wizerunki tytoniu.

Daj nam znać

Disney+

[ Treść artykułu jest chroniona dzięki Plagiashield ]