Klub Winx

[ Treść artykułu jest chroniona dzięki Plagiashield ]

Jak oglądać {netflix3wiki} na Netflix

Klub Winx (wł. Winx Club) – włoski serial animowany wyprodukowany przez wytwórnię Rainbow, we współpracy z RAI i Nickelodeon, opowiadający o grupie sześciu nastoletnich czarodziejek używających magii do obrony Magicznego Wymiaru. Na początku 2011 roku 30% udziałów firmy zostało sprzedane do Viacom, a rok wcześniej Rainbow podpisało 5 letnią umowę współpracy z amerykańskim koncernem Nickelodeon, z którym w latach 2012–2015 wyprodukowali wspólnie piątą, szóstą i siódmą serię.

Cała seria jest skierowana głównie dla dzieci w wieku od 5 do 14 lat, jednak zdobyła bardzo dużą popularność wśród starszej młodzieży. W 2007 roku na podstawie serialu powstał pełnometrażowy film animowany w technologii 3D pod tytułem Klub Winx – Tajemnica Zaginionego Królestwa, w 2010 roku miał premierę drugi film zatytułowany Winx Club: Magiczna przygoda, a w roku 2014 powstał kolejny film pod tytułem Winx Club: Tajemnica morskich głębin. Na podstawie serii powstały również musicale, pokazy akrobacji na lodzie, zabawki oraz gry komputerowe. Do tej pory w Polsce wyemitowano wszystkie 8 sezonów. Premiera ósmego sezonu odbyła się 20 kwietnia 2020 roku na polskim Teletoon+. Sezon 8 został potwierdzony przez Iginio Straffi’ego w wywiadzie, we wrześniu 2015 roku, a jego premiera odbyła się 15 kwietnia 2019 roku. 10 lutego 2016 w wywiadzie dla Variety potwierdzono podpisanie umowy z Archery Pictures, Netflix i Viacom na stworzenie dwu sezonowego serialu aktorskiego. Premiera serialu zapowiedziana jest na 2020 rok.

W latach 90. ubiegłego wieku, włoski rysownik komiksów – Iginio Staffi, zwrócił uwagę na to, że w animowanych serialach bazujących na magii i akcji, główne postacie grane są przez mężczyzn, chłopców. Poczuł, że „w świecie kreskówek brakuje żeńskich bohaterek”. Straffi chciał przedstawić ludziom serial, z żeńską główną bohaterką wplecioną w magiczną rzeczywistość, bazując na popularnej w tamtych czasach serii książek i filmów o Harrym Potterze. Straffi zadecydował się wyprodukować odcinek pilotażowy, który miał opowiadać o rywalizacji między dwoma jednostkami: bohaterkami ze szkoły dobrych czarodziejek i protagonistkami ze złej szkoły dla wiedźm. Projekty rysowane przez Straffi’ego czerpały swoją inspiracje z japońskim mang mahō-shōjo i komiksów autorstwa jego współpracownika Sergio Bonellego.

Po ukończeniu produkcji odcinka pilotażowego, projekt otrzymał nazwę „Magic Bloom” (Magiczna Bloom). 5 głównych bohaterek było wystylizowane na europejski odpowiednik, japońskich produkcji telewizyjnych. Odcinek pilotażowy został pozytywnie przyjęty przez nowo powstałą firmę produkcyjną własności Radiotelevisione Italiana – Rai Fiction, które postanowiło opłacić 25% kosztów produkcji serialu oraz zaoferowało emisję serialu na drugim kanale narodowej telewizji, Rai 2. Po pierwszych udanych pokazach pilotażu, koncepcja Iginio zmieniła się. Reżyser nie był już zadowolony ze swojego dzieła, jak sam później wspominał w jednym z wywiadów: „Była to kolejna japońska animacja o czarodziejkach… nic co mogłoby wyróżnić się ponad Winx”.

By zrekonstruować koncept serialu, ekipa Rainbow postanowiła zatrudnić największych włoskich projektantów mody z Dolce & Gabbana i Prady, aby nowo powstała ekipa utworzyła bohaterkom modne i nowoczesne stroje. Projektanci zaczęli pracować od płaszczyzny kolorystycznej. Podnieśli kontrast i kolorystykę serialu, poprawili jasność oraz przekształcili postać Flory na wzór latynoski. Takie wprowadzanie miało pokazać publice, że żadna rasa nie była dyskryminowana (Musa była Azjatką). Produkcja nowej wersji trwała od początku 2002 roku, aż do jesieni 2003. Na początku nastąpiła zmiana nazwy serialu. Straffi od samego początku szukał czegoś chwytliwego, aż wpadł na pomysł, by słowo WINGS (skrzydła) przekształcić w WINX (wariacja fonetyczna). Tak od tego momentu na stronie internetowej Rainbow widniała nazwa „THE WINX”. Wyprodukowanie jednego odcinka kosztowało studio 300,000$. Dobre notowania produkcji i pierwsze sprzedaże licencji do ponad 10 krajów (w tym m.in. do Polski), sprawiły, że Rainbow zaczęło pracować nad 52 odcinkami, a w niedalekiej przyszłości planowali wyprodukować łącznie 104 odcinki, by nadać serialowi tytuł produkcji z wyższej półki. Od grudnia 2002 został powołany w Rainbow specjalny oddział zajmujący się marketingiem skoncentrowanym wyłącznie na serii „The Winx”. Premiera pierwszego sezonu zapowiedziana była na jesień 2003, a sezon 2 na wrzesień 2004. Niestety prace nad serial się przeciągnęły o cały rok. Na jesieni 2003 roku podczas Marché International des Programmes de Communication został zaprezentowany pierwszy odcinek serialu już pod nową nazwą „Winx Club”. Następnie 28 stycznia 2004 serial doczekał się swojej oficjalnej premiery na Rai 2.

Od samego początku produkowania serii Winx, w głowie Straffiego roił się plan na utworzenie wyłącznie 78 odcinków (trzech sezonów) serialu. Jak sam wspomina w jednym z wywiadów – „seria o czarodziejkach Winx nie może trwać wiecznie”. Nie bez powodu ostatni odcinek trzeciej serii kończył się retrospekcją ze słowami: „Zwycięstwo Klubu Winx to dopiero początek kolejnych, niezwykłych przygód czarodziejek. Przyszłość Bloom jest pełna przyjaźni, nadziei i miłości, tak jak przyszłość pozostałych dziewcząt z Klubu Winx!” (wersja ZigZap). W 2007 roku Rainbow ogłosiło pracę nad filmem kinowym Klub Winx – Tajemnica Zaginionego Królestwa, który miał ostatecznie rozwiązać główną zagadkę serialu (losy rodziców Bloom) i zakończyć historię Winx. Po udanej premierze filmu w 2008 roku i wciąż nieustannie rosnącej popularności serialu, Straffi postanowił przedłużyć serial o jeszcze jeden sezon.

W 2010 roku Rainbow podpisało pięcioletnią umowę współpracy z amerykańską wytwórnią filmową Nickelodeon, z którą zapowiedzieli pracę nad czterema filmami telewizyjnymi, które miały zawierać w sobie fabułę pierwszych dwóch sezonów oraz produkcję trzech zupełnie nowych sezonów, piątego, szóstego i siódmego. Wraz z nowymi pracownikami i współpracą z Nickelodeon Animation Studio, do serialu wpleciono animację wykonaną w nowej technologii CGI, która z powodu ogromnego niezadowolenia fanów została wyłączona z produkcji po sezonie 6. W 2011 roku firma partnerka Nickelodeon, Viacom wykupiła 30% udziałów Rainbow, zostawiając Iginio Straffiemu 70%. W następnych latach Rainbow zaczęło nawiązywać współprace z coraz to większymi firmami, m.in. z Netflix oraz Paramount Pictures należącym do ich wspólnika, Viacom.

3 lutego 2018 roku podczas Norymberskich Targów Zabawek, Rainbow wystawiło po raz pierwszy na światło dzienne wczesny koncept wyglądu nowej transformacji Winx z sezonu 8, w zupełnie nowym, stworzonym od podstaw stylu rysowniczym. Po licznych internetowych protestach fanów z całego świata zbulwersowanych zmianą wyglądu bohaterek, Francesco Artibani będący jednym z głównych rysowników Rainbow, ogłosił na Twitterze swoje stanowisko co do zmiany wyglądu animacji: „Modele postaci zostały zmienione i uproszczone, aby młodzi odbiorcy mogli się z nimi utożsamić, co było głównym celem… Dlatego właśnie postacie straciły swój wygląd”. Dodaje również, że fani byli, są i muszą być traktowani z szacunkiem przez Rainbow, ale ważne jest również okresowe odnawianie kreskówki, tak jak się to dzieje z każdą inną produkcją. Dodatkowo w maju 2019 roku na łamach czasopisma wydawanego z okazji „Licensing Expo 2019”, sam twórca serialu Iginio Straffi, wypowiada się w wywiadzie, że w ciągu 15 lat od kiedy marka Winx Club jest na rynku, standardowy odbiorca serialu diametralnie się zmienia. Niegdyś przeciętny odbiorca serialu był w wieku 8–12 lat, lecz teraz osoby w tym wieku wolą oglądać seriale Live action, niżeli seriale animowane. Serial musiał przejść ogromne zmiany, aby dostosować się do obecnego, około 4 letniego, widza. Jednocześnie autor kreskówki zapewnia, że twórcy seriali mają wiele nowoczesnych i dostosowanych do świata Winx pomysłów, które bez problemu pomogą serii zachować długoletnie dobre imię na ogólnoświatowym rynku animacji.

W marcu 2018 roku ogłoszono powstawanie adaptacji serialu w formie serii live action na zlecenie platformy Netflix. Powstaniem adaptacji zajmuje się firma Rainbow Group we współpracy z Archery Pictures. Showrunnerem serii jest Brian Young, który pracował wcześniej przy serii Pamiętniki wampirów. Seria ma składać się z sześciu odcinków. Produkcję rozpoczęto w sierpniu 2019 roku.

Premiera serii przewidziana jest na 2020 rok.

Na Ziemi, w mieście Gardenia, mieszka Bloom. Pewnego dnia spotyka czarodziejkę z planety Solaria, Stellę. Bloom, ratując dziewczynę przed atakującymi ją potworami, odkrywa, że posiada magiczną moc. Stella proponuje jej, by udała się z nią do magicznego wymiaru Magix i rozpoczeła naukę w tamtejszej szkole dla czarodziejek Alfea. Na miejscu poznają trzy kolejne czarodziejki: Florę, Musę i Tecnę, a także specjalistów, uczniów szkoły zwanej Czerwoną Fontanną. W trakcie pobytu w szkole przyjaciółki wielokrotnie muszą zmierzyć się z Trix, trzema czarownicami ze szkoły Chmurnej Wieży, które poszukują najpotężniejszej mocy w magicznym wszechświecie – Smoczego Płomienia.

Przyjaciółki z Klubu Winx poznają Laylę, czarodziejkę, która uciekła z podziemnej twierdzy Lorda Darkara, w której była więziona za próbę ratowania uwięzionych przez niego wróżek. Dziewczyny szybko się zaprzyjaźniają i wspólnie wyruszają wróżkom na pomoc. W tym czasie Lord Darkar uwalnia z więzienia Trix i robi z nich swoje podwładne. Kolejnym zadaniem Winx staje się zdobycie nowej transformacji „Charmix”, wymagającej przezwyciężenia swoich lęków. Lord Darkar chcąc przejąc władze nad magicznym wymiarem planuje wykraść cztery części magicznego Kodeksu.

Przed czarodziejkami zostaje postawiona misja zdobycia Enchantixu, ostatecznej formy czarodziejki, która obdarza czarodziejki w nowe stroje, skrzydła i moce, takie jak magiczny pył, łamiący wszelkie mroczne zaklęcia, a także oznacza zdobycie tytułu „wróżki strażniczki” swojej rodzimej planety. Oprócz tego rozwinięta zostaje bliżej historia Bloom, jej rodziców i tajemniczego czarnoksiężnika Valtora, który według Trzech Prastarych Wiedźm ma mieć silny związek z ich zniknięciem.

Film stanowi konkluzję fabuły z trzeciej serii. Przyjaciółkom udało się ukończyć szkołę i otrzymać tytuł wróżek-strażniczek. Bloom, nie mogąc otrzymać tego tytułu z powodu braku własnego świata, decyduje się odkryć prawdę o swoim świecie. Razem z nią wyruszają również wszystkie czarodziejki z Klubu Winx, i chłopcy ze szkoły w Czerwonej Fontannie.

Czarodziejki z Klubu Winx przybywają na Ziemię w celu zdobycia nowej transformacji o nazwie „Believix”. Aby tego dokonać, muszą przekonać daną osobę, by uwierzyła w magię. Oprócz tego mają one za zadanie odnaleźć ostatnią czarodziejkę na Ziemi i ochronić ją przed Czarnoksiężnikami Czarnego Kręgu. Aby móc spokojnie działać, przyjaciółki otwierają sklep z magicznymi zwierzętami o nazwie Love and Pet. Ostatnią czarodziejką okazuje się Roxy, skromna dziewczyna pracująca w Klubie Frutti. Dzięki szóstce przyjaciółek odkrywa ona w sobie magiczną moc i razem wyruszają uwolnić pozostałe ziemskie czarodziejki, uwięzione przez Czarnoksiężników.

Bloom przygotowuje się do pełnienia roli księżniczki planety Domino, jednak dworskie życie daje się jej we znaki. Jest przerażona ilością obowiązków i boi się, czy sprawdzi się jako władczyni i przyszła żona księcia Heraklionu, Sky’a. W międzyczasie Trzy Prastare Wiedźmy knują spisek mający na celu zniszczenie Drzewa Życia, które kontroluje magiczną moc całego wszechświata.

W podwodnym królestwie Andros dochodzi do zamachu stanu na króla Neptuna i jego syna Nereusa. Winnym okazuje się być drugi syn króla – Tritannus. Za ten wyczyn zostaje wtrącony to więzienia, z którego ucieka dzięki pomocy wiedźm Trix. Klub Winx zostaje poddanym trzem próbom by zdobyć ostateczną formę podwodnych czarodziejek – „Sirenix” tak by mogły walczyć i uratować podwodny świat. W tym czasie Tritannus porywa nimfę jeziora Roccalucce, Daphne, będącą źródłem Sirenix i bramą do Nieskończonego Oceanu, ponieważ pragnie władać wodami wszechświata. Winx starają się powstrzymać Tritannusa i utrzymać Magiczny Wymiar w równowadze.

Do Chmurnej Wieży zaczyna uczęszczać nowa czarownica o imieniu Selina. Włada ona demoniczną księgą zwaną „Legendarium”, stworzoną przez czarnoksiężnika Acherona. Księga potrafi budzić i przywoływać na światło dzienne upiorne postacie z dawnych legend świata Magix – mumie, wilkołaki, wampiry, demony itp. Dzięki tej umiejętności Selina dołącza do wiedźm Trix, które podbijają szkołę i odrywają ją od powierzchni Ziemi. Planem Trix jest podbicie każdej szkoły w Magicznym Wymiarze. Kiedy Winx próbują powstrzymać Selinę, podczas ataku na wiedźmę, księga odbiera wszystkim czarodziejkom poza Bloom ich moce. Bloom rozdziela swoją moc na sześć równych elementów i ofiarowuje je swoim przyjaciółkom, a wkrótce w czarodziejkach budzi się nowa moc, Bloomix. Winx próbują odnaleźć wróżkę Eldorę, ostatnią strażniczkę Legendarium.

W Alfei życie płynie zgodnie z ustalonym rytmem. Czarodziejki z Klubu Winx świętują wraz z nowymi uczennicami rozpoczęcie roku szkolnego. Tymczasem Trix docierają nad Nieskończony Ocean z zamiarem zdobycia Cesarskiego Tronu i objęcia władzy działając wspólnie z Tritannusem i złą nimfą – Politeą. Winx muszą im w tym przeszkodzić.

Po otwarciu Parku Przyrodniczego Alfei, Winx dowiadują się, że dawniej każda czarodziejka była złączona w harmonii z jakimś magicznym zwierzęciem. Aby przyjrzeć się temu bliżej, czarodziejki za pomocą Kamieni Pamięci przenoszą się w przeszłość, kiedy Faragonda była jeszcze uczennicą Alfei. Poznają historię jej przyjaciółki Kalshary i jej brata Brafiliusa. Dzięki nowej mocy, „Butterflix”, Winx podróżują do prehistorii i średniowiecza, aby uratować magiczne gatunki zwierząt i przeszkodzić Kalsharze w zebraniu jej armii czarodziejskich zwierząt. Kiedy każda z Winx osiąga harmonię ze swoim magicznym zwierzęciem, zostaje obdarzona nową przemianą, „Tynix”, umożliwiającą podróżowanie do Mini-Światów, w których Winx próbują przywrócić harmonię. Kalshara i Brafilius trafia na trop jednej z najpotężniejszej mocy jaka istnieje, a kiedy udaje się im ją posiąść, przypadkowo uwalniają z Legendarium wiedźmy Trix, które porywają Brafilliusa i razem chcą zawładnąć mocą. Skruszona Kalshara oferuje Winx rozejm, aby razem odbić jej brata.

Klub Winx wyruszą w podróż dookoła świata, by szukać dzieci z magicznym talentem takim jak: Rysowanie, Śpiewanie, Nauka itp. Dzieci mają własny rodzaj magii, a Klub Winx są oczarowane ich talentem, lecz zło będzie na nie czyhać.

Jedna po drugiej, wszystkie gwiazdy na niebie w tajemniczy sposób gasną, stopniowo wpędzając Magiczny Wymiary w ciemność. Dlatego do Alfei przylatuje magiczny lumen o imieniu Twinkly. Informuje ona Winx o tym, że jej planeta Lumenia, będąca domem wszystkich gwiazd, została zaatakowana przez Obscuruma, złego brata królowej Dorany – władczyni wszystkich gwiazd. Niestety ich dotychczasowe moce są za słabe w kosmosie, więc zostają obdarzone nową transformacją „Cosmix”. Winx podróżują po kosmosie by odnaleźć źródło zła.

Bloom urodziła się 10 grudnia, a jej magicznym znakiem jest Smok. Jest czarodziejką o mocy Płomienia Smoka i księżniczką planety Domino. Rodzicami Bloom są królowa Marion i król Oritel. Gdy była niemowlęciem, trzy prastare wiedźmy próbowały odebrać jej moce, jednak została uratowana przez swoją starszą siostrę Daphne, która przeniosła ją na Ziemię i ukryła w bezpiecznym miejscu. Na Ziemi zaadoptowali ją Vanessa oraz Mike. Bloom ma rude włosy sięgające jej do bioder, niebieskie oczy i jasną karnację. Jej chłopakiem jest książę Sky, a bliźniaczą wróżką Lockette. Ma również królika o imieniu Kiko.

Stella (z wł. gwiazda) urodziła się 18 sierpnia, a jej magicznym znakiem jest Syrena. Stella jest czarodziejką Słońca i Księżyca z planety Solaria, której jest księżniczką. Jej rodzice nazywają się Radius i Luna. Stella uwielbia wyglądać modnie i dbać o swój wygląd. Jest wesoła, dowcipna, odważna, zawsze służy dobrą radą w sprawach mody, natomiast kiepsko się uczy, a logiczne myślenie przychodzi jej z trudem. Jej chłopakiem jest Brandon, a bliźniaczą wróżką Amore. Stella ma blond włosy do kolan, jasną karnację i piwne oczy. Jest najstarsza z całej paczki, na początku (seria pierwsza) ma 17 lat i powtarza klasę pierwszą, gdyż została wcześniej wyrzucona ze szkoły. Do walki używa pierścienia Solarii, który stanowi źródło jej mocy.

Flora jest czarodziejką natury – włada nad całą zieloną roślinnością. Flora urodziła się 1 marca, a jej magicznym znakiem jest Driada. Pochodzi z planety pełnej roślinności i wodospadów zwanej Linphea. Ma młodszą siostrę Miele. Jest skromna, cicha, nieśmiała, ale odważna, wrażliwa i o wielkim sercu. Uwielbia się uczyć i jest jedną z najlepszych uczennic w Alfei. Ma zielone oczy i brązowe włosy. Jest bardzo dobra w przyrządzaniu wszelkiego rodzaju mikstur i zna wiele zaklęć, które nieraz uratowały Winx z opresji. Jej chłopakiem jest Helia, bliźniaczą wróżką jest Chatta, a zwierzątkiem kotek Coco.

Musa (z wł. muzyka) pochodzi z planety Melodia. Urodziła się 30 maja, a jej magiczny znak to Chochlik. Jest córką śpiewaczki Wa-Nin i muzyka Ho-Boe. Matka dziewczyny zmarła na nieuleczalną chorobę, gdy ta była jeszcze malutka. Potrafi grać na wielu instrumentach i marzy o karierze profesjonalnej piosenkarki.. Z charakteru bywa wybuchowa, roztrzepana, ale zawsze jest gotowa pomóc potrzebującym. Wielką wagę przykłada do wierności, zaufania i szczerości. Jej chłopakiem jest Riven, bliźniaczką wróżką jest Tune oraz Cherie, a zwierzątkiem miś Pepe.

Layla/Aisha (z arab. życie) urodziła się 15 czerwca, jej magicznym znakiem jest Chimera. Po raz pierwszy pojawia się dopiero w drugiej serii. Jest córką Teredora i Niobe – władców świata Andros. Rodzice zaaranżowali dla niej małżeństwo z mężczyzną o imieniu Nabu, którego nigdy wcześniej nie widziała. Bardzo lubi wszelakie formy aktywności fizycznej, szczególnie pływanie. Jest zdolna, dumna i zdecydowana, jednak boi się samotności i ciemności. W wolnym czasie lubi ponieść się muzyce i zatopić w tańcu. Jako jedna z niewielu osób w magicznym wszechświecie wie gdzie znajduje się Wioska Wróżek i razem z rodziną pomaga mieszkającym w niej wróżkom. Jej bliźniaczą wróżką jest Piff, a zwierzątkiem króliczek Milly. Layla jest czarodziejką wody i wykorzystuje ją w postaci Morfixu – jej magia polega kontrolowaniu różowej cieczy, która potrafi przybierać różne kształty.

Tecna (z wł. technologia) jest czarodziejką technologii. Pochodzi z planety Zenith. Urodziła się 16 grudnia, a jej znakiem magicznym jest Tryton. W wolnych chwilach gra na komputerze i wymyśla różne gadżety. Jest pewna siebie i lubi praktyczne rozwiązania, ale ma problemy z okazywaniem swoich emocji. Jej chłopakiem jest Timmy, a bliźniaczą wróżką jest Digit oraz Cara. Uwielbia nauki ścisłe. Tecna ma różowe krótkie włosy, turkusowe oczy i jasną karnację.

To jedna z trzech najważniejszych szkół w świecie Magix. Uczą się w niej czarodziejki, które w przyszłości pragną zostać prawdziwymi Wróżkami Strażniczkami. Szkoła to różowoniebieski zamek z olbrzymim dziedzińcem. W budynku tym znajduje się także biblioteka, w której przechowywane są największe sekrety Magix, takie jak Kodeks, którego kiedyś szukał Lord Darkar. Młode czarodziejki uczą się tutaj o magii, eliksirach, transfiguracji, magio filozofii i dobrych manierach. Nauczyciele są wykwalifikowani, wymagający i surowi. Dzięki temu, młode czarodziejki uczą się jak używać swoich mocy do walki ze złem. Nauka w Alfei trwa od 3 do 5 lat. Dyrektorką szkoły jest Faragonda, w przeszłości jedna z członkiń Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami.

Szkoła ucząca i kształtująca młode czarownice. Nauczyciele przed swoimi uczennicami odkrywają sekrety czarnej magii, udoskonalania czarów, rzucania klątw i sporządzania eliksirów. Siedziba tej szkoły znajduje się w olbrzymiej wieży, która mieści się w bardzo mrocznej części Magix. Do tej szkoły uczęszczały kiedyś Trix. Dyrektorką szkoły jest wiedźma Griffin, w przeszłości jedna z członkiń Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami.

To szkoła dla specjalistów – czyli chłopców. Mieści się w budowli umieszczonej wysoko nad ziemią, przypominającej fontannę. Chłopcy, co prawda, nie uczą się tutaj czarować, ale są doskonałymi szermierzami, a ich specjalnością jest walka wręcz. Najczęściej swoje umiejętności ćwiczą między sobą, wykorzystując wielkie smoki. Często wykonują przeróżne misje, łapią niebezpieczne potwory, pomagają czarodziejkom z Alfei. Ich broń, jak i środki transportu są bardzo zaawansowane technologicznie. Dyrektorem szkoły jest czarodziej Saladin, jeden z członków Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami.

Czarodziejka może mieć wiele poziomów mocy. Oto te które dotychczas się pojawiły:

Pierwszy poziom umiejętności magicznych czarodziejki (we włoskiej, oryginalnej wersji używa się określenia la fata – „wróżka”, a w angielskiej używa się słowa ‘fairy’ – „elf”, u nas zostało to przetłumaczone po prostu „wróżka”, można jednak spokojnie użyć określenia „czarodziejka” – wł. maga). Przechodzi ona podczas niego przez metamorfozę. Pojawia się na niej błyszczący strój, buty, nowa fryzura, dodatki i biżuteria kojarząca się z mocą ów posiadaczki przemiany. Rosną jej także skrzydła. By wyzwolić w sobie dar transformacji, czarodziejka musi obudzić w sobie moc. Aby wywołać transformację trzeba zazwyczaj coś głośno zakomunikować lub wykonać jakiś gest, np. Winx przed transformacją wołają „Magia Winx” i krzyżują palce. Czarodziejka bez możliwości transformacji nie może ukończyć klasy pierwszej. Przemianę może przyjąć również wiedźma (przykład Mirty).

Drugi poziom magii czarodziejki. By otrzymać Charmix (ang. charm – „urok”), trzeba przezwyciężyć swoje największe lęki i słabości. Przy transformacji czarodziejka zachowuje swój dawny strój z pierwszego poziomu mocy, otrzymuje jednak różne dodatki – najczęściej torebkę i broszkę. Charmix pozwala czarodziejce osiągnąć wyższy poziom siły, a także tworzy możliwość łączenia zaklęć. Dzięki niemu czarodziejki mogą połączyć swe siły, by wspólnie zaatakować wielką siłą. Charmix jest jedynym kluczem do ukończenia drugiej klasy w Alfei. Aby pomóc czarodziejkom w zdobyciu go, dyrektorka Faragonda naucza drugie klasy zajęć w Łączeniu Magii.

Enchantix (ang. enchant – „czarować”) to trzeci, ostatni znany magicznej ludzkości poziom mocy czarodziejki. Po zdobyciu go uczennice stają się pełnoprawnymi czarodziejkami. Po jego zdobyciu można opuścić Alfeę bez skończenia czwartej i piątej klasy. By dostać Enchantix, należy pokazać prawdziwe poświęcenie dla swojego świata (np. uratować planetę lub jej mieszkańca). Wyjątek pojawia się w sytuacji Bloom, której planeta została zniszczona. W takim przypadku czarodziejka otrzymuje Enchantix poprzez medytację i dzięki koncentracji. Przemiana ta jednakże nigdy nie będzie wtedy kompletna. Czarodziejka nie będzie mogła zmniejszyć swych rozmiarów. A właśnie na to pozwala Enchantix. Skrzydła Enchantixu są bardzo delikatne a pył wydobywający się z nich ma właściwości lecznicze, czarodziejka strzepuje odrobinę pyłu do amuletu, którym rysuje jego kształt dzięki czemu może używać pyłu efektowniej może też zebrać go trochę do rąk jak Layla w odcinku „Drużyna Światła”. Podczas tej transformacji czarodziejka otrzymuje nowy kostium i większe skrzydła, buty na obcasie zostają zastąpione przez ozdobne linki. W transformacji Enchantix nie można jednak wykorzystać Charmixu, który jest do tej transformacji wymagany.

O funkcję tę starają się wszystkie czarodziejki po tym jak zdobywają Charmix i Enchantix. Wówczas są poddawane próbie odwagi i poświęcenia. Tylko niektórzy zasługują na ten ważny urząd, polegający na ochronie własnego świata. Dzięki temu, że czarodziejka zaczyna być Wróżką Strażniczką (wł. La Fata Madrina – dosłownie „Wróżka Matka Chrzestna”) automatycznie kończy swoją naukę w szkole. Winx otrzymały ten zaszczyt w pierwszym filmie pełnometrażowym Klub Winx – Tajemnica Zaginionego Królestwa po niespełna trzech latach nauki. Niestety z wyjątkiem Bloom, gdyż ta nie miała świata (ani ludzi, rodziny), z którego pochodzi i o który mogłaby dbać (dopiero później go odnalazła i uratowała). Po uratowaniu biologicznych rodziców i ojczystej planety, Bloom staje się Wróżką strażniczką, jak i zyskuje pełną moc Enchantix (potwierdza to lektor w filmie na samym końcu). W 4 serii wraca jako nauczycielka w Alfei i dokonuje przemiany w Mini czarodziejkę.

Believix (ang. believe – „wiara”) to nic innego jak „prywatna” moc ziemskich czarodziejek. Jest czwartym poziomem mocy. Może narodzić się tylko i wyłącznie na Ziemi, bo to ziemskie czarodziejki ją stworzyły. Czarodziejka z innego świata, może zdobyć tę przemianę i wszystkie moce z nią związane, ale tylko jeśli sprawi, że ktoś, kto nie wierzy w magię, nagle zacznie ją doceniać. Wówczas następuje przemiana. Believix może zdobyć każda czarodziejka z jakiegokolwiek świata, nawet taka, która nie ma Charmix ani Enchantix. Wystarczy tylko, aby miała zadatki na czarodziejkę (pochodzenie, magiczne zdolności, geny itd.) i aktualnie przebywała na Ziemi.

Winx dostały Believix dzięki temu, że Roxy w nie uwierzyła. Natomiast nowe przemiany Sophix i Lovix, otrzymały dzięki Darom Przeznaczenia, które wręczyły im Eteryczne Czarodziejki. Każda z Winx posiada swoją indywidualną siłę Believix, ale wszystkie tyczą się właśnie wiary. Budzą i ożywiają wiarę w innych ludziach, to dodaje czarodziejkom jeszcze większych sił. Siła życia – to magia Bloom, pozwala jej leczyć, a nawet ożywiać ciężko ranne osoby. Ocean światła – czar Stelli pozwalający uspokoić się i rozluźnić. Jasne serce – używa go Musa i dzięki tej mocy otwiera ludzkie serca dla innych. Oddech życia – magia Flory, ożywia w ludziach wrażliwość na piękno natury. Skarb umysłu – czar, który pozwala Tecnie rozjaśnić umysły innych, by zrozumieli swoje błędy. Duch odwagi – zaklęcie należy do Layli i dodaje ludziom odwagi.

Believix posiada również moc ogólną – polega na zmianie skrzydełek na inne, które mają indywidualne możliwości. Każdą z tych mocy można używać do woli, wystarczy je w sobie odkryć. Tylko Roxy nie może ich jeszcze używać, ponieważ nie opanowała w pełni swojej siły.

Istnieją różne rodzaje Believix – jest to naprawdę bardzo rozbudowana moc. Każda grupa czarodziejek ziemskich dostosowała swoje moce do miejsc, w których mieszka, żyje, pracuje. Istnieją chociażby ziemskie czarodziejki natury, czarodziejki lodu i cała masa innych. Niestety, nie można tych mocy zdobyć od tak, każda z tych sił posiada swoje źródło w miejscu, z którego pochodzi (znowu decydują o tym geny lub miejsce zamieszkania).

Harmonix (ang. harmony – „harmonia”). Jest to moc pomocnicza, która ma pomóc Winx zdobyć mocy Sirenix. Dziewczyny dostały ją od swoich pomocniczek w zdobyciu nowego poziomu magii. Pojawia się ona w sezonie piątym. Harmonix pozwala oddychać pod wodą oraz używać czarów na dnie mórz

Sirenix (wł. sirena – „syrena”). Jest to pradawna moc z 5 sezonu serialu. Zrodzona jest ona z oceanu. Żeby ją zdobyć trzeba odnaleźć księgę Sirenix i znaleźć Sirenix dla niej 3 klejnoty: wiary w siebie, współczucia i odwagi. Później należy odnaleźć źródło Sirenix które znajduje się w jeziorze Roccaluce. Największa moc w oceanie magicznym. Można oddychać pod wodą i otwierać przejście do Nieskończonego Oceanu. Pozwala na porozumiewanie się z wodnymi zwierzętami. W sezonie 8 podczas wyprawy w głębiny planety Andros, Winx ponownie używają Sirenix, co pokazuje, że czarodziejka uzyskując nowy poziom transformacji nie traci poprzedniego.

Bloomix (ang. blooming – „rozkwitać”). Nowa transformacja w 6 sezonie. Powstaje ona na cześć Bloom i Płomienia Smoka. By zdobyć Bloomix, trzeba zdobyć płomień smoka w postaci klejnotów Bloomix oraz wykazać się dobrymi i odważnymi uczynkami, godnymi czarodziejki. Pierwsza dostaje go Flora, drugie Layla i Stella, trzecie Musa i Tecna, a ostatnia Bloom.

Mythix (gr. μύθος, mýthos – „legenda”). Czarodziejki z wymiaru legend również posiadają wielką moc Mythix. Muszą odnaleźć w sobie mnóstwo siły, aby dostąpić tej transformacji. Jest to bowiem ich naturalna siła, która płynie prosto z serca. Nie muszą nic udowadniać, żeby zdobyć starożytne różdżki i zdobyć tę przemianę, wystarczy, że uwierzą w siebie. W przeciwieństwie do wszystkich innych czarodziejek z Magicznego Wymiaru i Ziemi, czarodziejki z wymiaru legend mogą używać swoich mocy Mythix nie tylko w Świecie Legendarium, ale również poza nim. Dzięki radom Eldory, Winx kończą poszukiwanie magicznych przedmiotów i wybierają się w podróż nad Morze Karaibskie, do kanadyjskich lasów i wielu innych wspaniałych miejsc, próbując odnaleźć klucz, który zamknie na zawsze Legendarium. Podczas ceremonii dziewczyny otrzymują różdżki będące czymś w postaci kluczy do świata legend. Po tym jak Legendarium zostało zamknięte na zawsze, Mythix stał się nieosiągalny dla czarodziejek i w jego posiadanie mogą wejść już tylko Legendarne czarodziejki.

Butterflix (ang. butterfly – „motyl”), pradawna moc przekazywana przez Kopołki, magiczne stworzenia kretopodobne. Klub Winx cofa się w czasie, aby odkryć tajemnicę Pierwszego Koloru we Wszechświecie. Natrafia na zmiennokształtną Kalsharę i jej brata Brafilliusa. Kiedy złe rodzeństwo atakuję bezbronne Kopołki, na polanie niedaleko Alfei, Winx używają swojej transformacji Bloomix, by ich pokonać. W zamian magiczne stworzenia ofiarują Winx swój magiczny dar, przesyłając im tysiące jaskrawych, latających motyli, które niosą w sobie moc transformacji Butteflix. Dostają go wszystkie czarodziejki, prócz stojącej pośród nich Roxy. Przyroda może obdarować czarodziejki mocą Butterflixu, bowiem jeśli udowodnią że są prawdziwymi obrończyniami Czarodziejskich Zwierząt.

Tynix (ang. tiny – „malutki”), moc wywodząca się z więzi pomiędzy czarodziejką, a jej czarodziejskim zwierzęciem. Tylko wtedy, gdy między nimi utworzy się solidna więź zbudowana na zaufaniu, czarodziejki otrzymują swoje magiczne bransolety Tynix. Dzięki nimi mogą zmniejszyć się do mikroskopijnych rozmiarów i pomóc naturze zwalczać zło w najmniejszych zakamarkach Magicznego Wymiaru. Podczas zabawnego treningu czarodziejskich zwierząt z Roxy; pomiędzy zwierzakami, a Winx dochodzi do magicznego połączenia. Dla postaci dookoła czas się zatrzymuję, a czarodziejki przenoszą się do nieokreślonego wymiaru poza czasem i rzeczywistościom, gdzie poznają swoje nowe moce. Wraz z czarodziejkami transformację otrzymują również ich magiczne zwierzęta. Kluczowym motywem przemiany są kolorowe i bardzo błyszczące kamienie szlachetne, min. diamenty.

Cosmix (ang. cosmos – „kosmos”). Królowa planety Lumenia prosi Winx, o pomoc w uratowaniu jednego z kanałów energetycznych jej planety, które są dla niej źródłem światła we Wszechświecie, jak i życia na samej planecie. Po pokonaniu wysłanników Valtora i odżywieniu magicznego źródła kanału, Królowa obdarowuje czarodziejki gwiezdną mocą Cosmix, która pomoże czarodziejką eksplorować świat kosmosu Magicznego Wymiaru. Głównym elementem stroju czarodziejki są kolorowe gwiazdki oraz wzory w kratkę.

W 2011 roku Nickelodeon rozpoczął prace nad odcinkami specjalnymi pierwszego sezonu. Seria odcinków tych ma na celu przypomnienie i odświeżenie historii. Pierwsza seria (która liczyła 26 odcinków po 23 min) została zmieszczona w trzech epizodach, każdy z nich liczy ok. 50 min. Grafika została tutaj poprawiona i odnowiona. Większość zbędnych detali została pominięta, a w odcinkach pokazano jedynie najważniejsze wątki. Niektóre elementy w wyglądzie postaci zostały drastycznie zmienione, np. stroje głównych bohaterek. Akcja serii toczy się szybko i sprawnie, zmierzając do głównego wątku, czyli odnalezienia w Bloom jej naturalnych mocy oraz pokonania wiedźm Trix.

Media Service Zawada w 2006 roku rozpoczął wydawanie magazynu „Winx Club” w Polsce, który istnieje do dnia dzisiejszego. Opowiada losy każdej z głównych bohaterek, które mają miejsce pomiędzy wydarzeniami z serialu „Winx Club”. Komiks zawarty w magazynie różni się od faktów podanych w serialu. Pojawia się tam także cała masa nowych postaci i sytuacji. Oprócz komiksu magazyn zawiera informacje dotyczące mocy, urody, szkoły, problemów i życia współczesnych nastolatek. Czasopismo kierowane jest dla osób między 8-16 rokiem życia. Wychodzi raz w miesiącu, a do każdego numeru dołączony jest prezent.

Opracowanie i udźwiękowienie wersji włoskiej: DIGIDUB, na zlecenie: Rainbow S.p.A.
Reżyseria: Dario De Santis
Asystent reżysera: Alida Brandi
Dialogi:

Udział wzięli:

Opracowanie wersji włoskiej: Sample S.r.l., na zlecenie: Rainbow S.p.A.
Udźwiękowienie: Fono Roma Film Recording
Dźwięk i montaż: Francesco Rossigno, Matteo Agliata
Dialogi: Alessia Marziano, Martina Raimo
Reżyseria:

Asystenci reżysera:

Dodatkowo udział wzięli:

Pełna obsada dubbingowa znajduje się na stronie dubbingpedia.pl

Na podstawie serialu animowanego postało wiele gier komputerowych PC, tych dostępnych na konsole min. takich jak: Nintendo DS, Game Boy Advance oraz Wii, jak również na telefony komórkowe z Android i iOS.

Daj nam znać

Klub Winx

[ Treść artykułu jest chroniona dzięki Plagiashield ]